Aktualizacja certyfikatu ZUS – ważne

Informujemy o bardzo ważnej kwestii odnośnie aktualizacji certyfikatu ZUS w programie Płatnik oraz innych programach. Aktualizacji trzeba dokonać do dnia 11 października 2018 roku!

Zgodnie z informacją od ZUS-u, mamy obowiązek zaktualizowania certyfikatu „PE-2-ZUS-EWD” w programie Płatnik i innych programach, które służą do przesyłania dokumentów do ZUS.

Dnia 11 października wygasa obecny certyfikat, który służy do wymiany danych z ZUS.

W związku z czym, jeżeli dokumenty mają być przesyłane droga elektroniczną do certyfikat musi być przez nas zaktualizowany.

Jak i gdzie go zaktualizować?

Poniżej przeczytasz szczegółowe informacje na temat tego, w jaki sposób dokonać aktualizacji wspomnianego certyfikatu.

W programie Płatnik

W programie Płatnik aktualizacje wykonywane są automatycznie, ale mogą być wykonane na dwa sposoby – samoistnie przez program albo przez użytkownika za pomocą jednego kliknięcia potwierdzającego – wyświetlone zostanie okno z komunikatem w celu potwierdzenia wykonania aktualizacji.

Poza programem Płatnik

poza programem Płatnik, należy wykonać aktualizacje samodzielnie, a więc:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *