Nowe rozporządzenie ws. portalu podatkowego do zmiany

 

Projekt Ministra Finansów z dnia 10 maja 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i warunków korzystania z portalu podatkowego wejdzie w życie z dniem 1 lipca 2016 r.

Wyżej opisane rozporządzenie dotyczące zakresu i warunków korzystania z portalu podatkowego zostanie dostosowane do nowych przepisów związanych ze składaniem pełnomocnictw ogólnych. Co oznacza, że od początku lipca za pomocą portalu można będzie składać również pełnomocnictwa ogólne.

Tak więc, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z 28 grudnia 2015 r. ws. sposobu przesyłania, w formie dokumentu elektronicznego, pełnomocnictwa ogólnego, pełnomocnictwa szczególnego oraz pełnomocnictwa do doręczeń (Dz. U. z 2015 r., poz. 2290), pełnomocnictwa ogólne mają być przesyłane za pośrednictwem prowadzonego przez resort finansów portalu podatkowego.

 

Jak wskazują projektodawcy, do zmian odpowiednio dostosowane zostanie rozporządzenie określające zasady korzystania z portalu. W konsekwencji katalog rodzajów spraw, które można załatwiać za jego pomocą, będzie poszerzony o zgłaszanie pełnomocnictwa ogólnego oraz ewentualnych zawiadomień o jego zmianie, odwołaniu czy też wypowiedzeniu.

„Udostępnienie portalu podatkowego na potrzeby załatwiania tą drogą spraw przez podatników jest rozwiązaniem powszechnie stosowanym w krajach członkowskich OECD oraz UE. Regulacja pozwala na wprowadzenie do polskiego porządku prawnego rozwiązań sprawdzonych i przynoszących wymierne efekty w zakresie poprawy jakości obsługi podatnika oraz jego satysfakcji z usług świadczonych przez administrację podatkową” – czytamy w uzasadnieniu projektu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *