Termin zapłaty na wystawionej fakturze ”za pobraniem”

Czy podanie terminu zapłaty na wystawionej fakturze przy formie płatności „za pobraniem” jest prawidłowe?

Aby rozwiązać powyższe wątpliwości, przedstawione w pytaniu, zostanie poniżej opisany przykład wraz z jego końcową interpretacją (odpowiedzią).

Na przykład: w przypadku zakupu towarów (gdzie fakturę dostarcza osobiście kurier), płacimy za dane zamówienie gotówką przy odbiorze. Problem pojawia się w momencie, gdy przeglądamy otrzymaną fakturę – przy terminie płatności uwzględnionej na fakturze zostaje wpisany kolejny miesiąc licząc od dnia zakupu – większość Klientów zastanawia się często czy nie jest to sprzeczne.

Odpowiedź jest prosta. Powyższa sytuacja jest sytuacją sporną, dla Klienta, ponieważ z jednej strony jest dla niego zamieszana oraz informacje o terminie płatności są niepotrzebne i zbędne, natomiast ze strony Sprzedawcy wystawienie takiej faktury nie jest błędem i nie ma zatem powodów kwestionowania poprawności wystawionej faktury.

Podsumowując: Faktura, o której mowa powyżej (na przykładzie) jest oczywiście fakturą wystawioną prawidłowo. Ogólnie rzecz biorąc elementy, jakie powinna zawierać faktura (art. 106e ustawy o VAT), nie wskazują na określenie obowiązkowego terminu lub formy płatności. Jednakże informacje takie mogą być umieszczane przez sprzedawców bez większych obaw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *