Brak dochodów, zawieszenie działalności. Jak się rozliczyć?

Przedsiębiorcy zawieszający swoją działalność gospodarczą często zastanawiają się, czy są zmuszeni do rozliczenia się.

Podatnicy, którzy osiągają jakiekolwiek dochody/przychody są zmuszeni do rozliczenia się z Urzędem Skarbowym. Jeżeli przychody danego podatnika były zerowe, to i tak powstaje obowiązek rozliczenia się z nich z urzędem.

W związku z powyższym, aby podatnik mógł rozliczyć się z Urzędem Skarbowym z osiąganych lub nieosiąganych przychodów/dochodów po zawieszeniu działalności, zobowiązany jest do złożenia odpowiedniego PIT-u – złożyć deklarację PIT-36, PIT-B.

Przykład: Osoba X założyła własną działalność — transport, przewóz przesyłek. Jednakże po okresie miesiąca osoba X zrezygnowała chwilowo z działalności z powodu poważnej choroby — zawiesiła działalność gospodarczą. W tym wypadku i tak podatnik musi rozliczyć się z urzędem – nie zważają na kwotę osiągniętych dochodów.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *